modafehagh modafehagh .

modafehagh

رانندگاني كه پشت آمبولانس حركت كنند جريمه مي‌شوند +مبلغ جريمه

رقم اين جريمه بالا نيست، اما اين تخلف بسيار حادثه ساز بوده و ممكن است منجر به تصادفات شديد رانندگي شود.

به گزارش گروه اجتماعي يكتا، معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي از جريمه خودروهاي تعقيب كننده آمبولانس‌ها در معابر خبر داد.

آذرماه سال گذشته بود كه يحيي صالح طبري، رييس اورژانس تهران از تجهيز آمبولانس‌هاي پايتخت به دوربين پلاك خوان براي برخورد با افرادي كه به آمبولانس‌ها راه نداده يا اقدام به حركت در پشت سر آمبولانس‌ها مي‌كنند، خبر داد. او گفته بود كه «مي‌خواهيم با پليس راهور هماهنگ باشيم تا با خودروهايي كه از عقب به دنبال اورژانس راه مي‌افتند و با خودروهايي كه مي‌توانند، اما از جلو به آمبولانس راه نمي‌دهند، برخورد شود.» رييس اورژانس تهران همچنين گفته بود كه طبق برنامه‌ريزي انجام شده اين موضوع تا سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

حالا با آغاز سال ۱۴۰۱ به نظر مي‌رسد كه پليس به دنبال اجرايي كردن اين طرح است، طرحي كه بر اساس آن حداقل تعقيب كنندگان آمبولانس‌ها مشمول يكسري جرائم مي‌شوند. سرهنگ عين‌الله جهاني، معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي توضيحاتي را در اين خصوص ارائه كرده است.

مقالات بيشتر:تصرف عدواني

او با بيان اينكه حركت در پوشش يا تعقيب خودروهاي امدادي ممنوع است، مي‌گويد: برابر مقررات چنين رفتاري تخلف محسوب شده و جريمه ۳۰ هزار توماني براي خودروي متخلف درپي خواهد داشت. البته رقم اين جريمه بالا نيست، اما اين تخلف بسيار حادثه ساز بوده و ممكن است منجر به تصادفات شديد رانندگي شود. چرا كه با توجه به ابعاد آمبولانس امكان ديدن مسير از سوي راننده خودرويي كه در تعقيب آمبولانس است وجود ندارد و در صورت ترمز ناگهاني آمبولانس احتمال وقوع تصادف و حتي تصادف زنجيره‌اي نيز افزايش پيدا مي‌كند.

جهاني همچنين از احتمال جريمه خودروهاي متخلف به دليل سرعت غيرمجاز نيز خبر داده و مي‌افزايد: سقف سرعت مجاز براي آمبولانس‌ها و خودروهاي امدادي با خودروهاي سواري در معابر متفاوت است. از اين رو ممكن است مثلا خودرويي اقدام به حركت در پشت آمبولانس كند و آمبولانس در مسيري كه سقف سرعت آن ۶۰ كيلومتر بر ساعت است، با سرعت ۷۰ كيلومتر بر ساعت حركت كند. در اين شرايط علاوه بر جريمه ۳۰ هزار توماني مذكور، جريمه سرعت غيرمجاز و نمره منفي نيز براي متخلف ثبت خواهد شد.

معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي درباره درخواست اورژانس براي برخورد با اين تخلفات نيز ادامه مي‌دهد: بناشد با توجه به درخواست اورژانس دوربين‌هايي پشت سر آمبولانس‌ها نصب شود كه به نظر مي‌رسد اقداماتي در اين خصوص از سوي اين سازمان انجام شده است. اين دوربين‌ها پلاك خودروهاي متخلف را ثبت كرده و سپس در اختيار پليس قرار گرفته و با خودروهاي متخلف برخورد مي‌شود.

جهاني همچنين ايجاد چنين سامانه‌اي را به ديگر دستگاه‌هاي امدادي نيز توصيه كرده و مي‌گويد: مشابه اين مشكل در مورد خودروهاي آتش‌نشاني، خودروهاي سازمان امدادونجات و ... نيز وجود دارد. به همين دليل نيز به اين دستگاه‌ها نيز پيشنهاد مي‌كنيم كه اين سامانه را راه‌اندازي و نصب كنند و پليس نيز آمادگي همكاري با آنان را دارد.

 

او به رانندگان نيز توصيه كرد كه قوانين و مقررات را رعايت كنند و اظهار مي‌كند: چنين رفتاري ممكن است نهايتا پنج تا ۱۰ دقيقه رانندگان را زودتر به مقصد برساند، اما حوادث جبران ناپذير زيادي ممكن است در پي آن رخ دهد كه تصادف رانندگي از جمله اين موارد است.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۴:۳۲ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)