modafehagh modafehagh .

modafehagh

موارد آبله ميموني در طول يك هفته ۷۷ درصد افزايش يافت

سالم خبر: سازمان جهاني بهداشت تاييد كرد كه بيش از ۶۰۰۰ مورد ابتلا به آبله ميموني در ۵۹ كشور از زمان شيوع اين بيماري در ماه مي پديدار شده است.

به گزارش سالم خبر به نقل از هلث دي نيوز، آژانس سلامت سازمان ملل متحد گزارش داد كه در روز پنجشنبه ۷۷ درصد موارد ابتلاء به اين بيماري افزايش يافته و موارد ابتلاء در ۹ كشور ديگر گزارش شده است. تا كنون، موارد ابتلاء عمدتاً در اروپا و آفريقا متمركز شده است. ده كشوري كه قبلاً موارد ابتلاء داشتند، طي چند هفته هيچ مورد جديدي را گزارش نكرده اند.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري در اروميه

اين سازمان همچنين دو مورد مرگ و مير ديگر مرتبط با اين ويروس را گزارش كرده است. هر دو در بخش‌هايي از آفريقا بودند كه تعداد كل قربانيان را به سه نفر رساند.

منشأ شيوع هنوز مرموز در نظر گرفته مي‌شود. مقامات گفته اند كه در غرب، اين ويروس عمدتاً به مرداني كه با مردان رابطه جنسي دارند، حمله مي‌كند. آسوشيتدپرس گزارش داد كه ساير گروه‌هاي جمعيتي انتقال دائم نداشته اند.

اين ويروس معمولاً افراد را از طريق نيش جوندگان يا حيوانات كوچك آلوده مي‌كند و نه از طريق انتقال فرد به فرد. در بخش‌هايي از آفريقا بومي است و باعث تب، بدن درد، لرز و خستگي مي‌شود. آبله ميموني مي‌تواند در موارد جدي تر باعث ايجاد بثورات و ضايعات در صورت، دست‌ها و ساير قسمت‌هاي بدن شود.

بر اساس آخرين گزارش هفتگي، كل موارد تأييد شده در شيوع اين بيماري با ۲۶۱۴ افزايش به ۶۰۲۷ نفر رسيده است.

«تدروس آدهانوم گبريسوس»، مدير كل سازمان جهاني بهداشت، طي يك سخنراني گفت: «نگران مقياس و گسترش ويروس هستيم. بيش از ۸۰ درصد موارد در اروپا كشف شده است.»

مقالات ديگر:تشريفات مجالس تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۵:۳۹ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

مجوز تزريق دوز چهارم واكسن كرونا صادر شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت مجوز تزريق دوز يادآور واكسن كرونا براي كساني كه ۶ ماه از تزريق نوبت قبلي آنها گذشته را صادر كرد.

به گزارش «تابناك» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، كمال حيدري معاون بهداشت وزارت بهداشت طبق دستورالعملي مجوز تزريق دوز يادآور واكسن كرونا براي كساني كه ۶ ماه از تزريق نوبت قبلي آنها گذشته را صادر كرد كه متن بخشنامه بدين شرح است:

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري اروميه

موضوع: ابلاغ مصوبات يكصد و هجدهمين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

با سلام و احترام

به پيوست نامه شماره ۱۰۱/۸۷۲ /د مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ مشاور محترم وزير و مدير كل حوزه وزارتي در خصوص ابلاغ مصوبات يكصد و هجدهمين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا مورخ با تاكيد بر توصيه به دريافت دوز يادآور واكسن كرونا در كليه گروه‌هاي سني واجد دريافت واكسن كه بيش از شش ماه از آخرين نوبت تزريق واكسن آن‌ها گذشته است و با توجه به در پيش رو بودن بازگشت حجاج بيت ا الحرام و گردهمايي عظيم اربعين حسيني و به دنبال آن بازگشايي مدارس و دانشگاهها. لازم است اهتمام ويژه به تداوم استفاده از ماسك و رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي ابلاغي ستاد ملي و بالاخص در گروه‌هاي پر خطر و تقويت مراقبت بهداشتي مرزي و همكاري دستگاه‌هاي ذيربط در تشخيص به موقع ورود سويه‌هاي جديد. جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال مي‌گردد.

مقالات ديگر:تالار شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۸:۲۹ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

تجمع اعتراضي بازنشستگان تأمين اجتماعي

روز نو:بازنشستگان تأمين اجتماعي خوزستان براي چندمين بار در طول يك‌ماه اخير براي پيگيري مطالبات خود دست به تجمع زدند.

بازنشستگان تامين اجتماعي خوزستان با تجمع مقابل استانداري خوزستان در اهواز خواستار پيگيري مطالبات خود شدند.

مقالات بيشتر:وكيل مواد مخدر در اروميه

اجراي مصوبه شوراي عالي كار، مشموليت ماده ۶۹ و رفع تبعيض بين همكار و غير همكار، افزايش عيدي، درمان رايگان، همسان‌سازي كامل حقوق و حذف ماده ۸۹ از جمله مطالبات اين بازنشستگان است.

اين بازنشستگان افزايش حقوق خود را تورم‌زا نمي‌دانند و مي‌گويند: اين حق ما است كه براساس تورم حقوقمان افزايش پيدا كند و خواسته اضافه‌اي نداريم بلكه حق قانوني بازنشستگان است.

در سال جاري هنوز افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي تعيين و اعمال نشده و اخباري مبني بر افزايش ناچيز حقوق باعث نارضايتي بازنشستگان شده است.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۹:۱۵ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

كارت خوان نانوايي سر از ميوه فروشي درآورد!/ پلمپ نانوايي متخلف با دستور فرماندار

در اتفاقي عجيب يكي از نانوايي هاي نهاوند براي گرفتن سهميه بيشتر آرد و يارانه كارت خوان مخصوص نانوايي را در اختيار مغازه ميوه فروشي قرار داده است كه به دليل اين تخلف نانوايي مذكور پلمپ شد.

به گزارش عصرهمدان، با توجه به اينكه سهميه آرد نانوايي ها بر اساس فروش نان ثبت شده در دستگاه هاي كارتخوان جديد مشخص مي شود، يعني نانوايي ها هر چه بيشتر نان با كارتخوان بفروشند آرد بيشتري دريافت مي كنند به همين دليل برخي واحدهاي نانوايي دست به تخلفاتي جالب مي زنند.

مقالات بيشتر:وكيل كيفري اروميه

يكي از نانوايي هاي سنگكي نهاوند در اقدامي عجيب دستگاه كارت خوانش را در اختيار مغازه ميوه فروشي جنب نانوايي قرار داده تا تعداد تراكنش بيشتر و در نتيجه سهميه بيشتر دريافت كند.

اين رسيد شب گذشته توسط يكي از همشهريان در اختيار ما قرار داده و نوشته ساعت حدود ۹ شب رفتم خيار خريدم رسيدي كه به من داد نشان مي داد از كارتخوان نانوايي استفاده كرد و داخل رسيد نوشته بابت ۵ تا نان سنگك و اين هم رسيدش است كه مشاهده مي كنيد.

سوالي كه مطرح مي شود اين است كه كدام نانوايي اين ساعت شب پخت مي‌كند!!!

تخلف ديگري از يك نانوايي

يكي ديگر از همشهريان رسيدي را فرستاده و نوشته من ۱۱ عدد نان خريدم ولي مسئول نانوايي در دستگاه كارتخوان ۲۲ نان را ثبت كرد و بعد ۵ هزار تومان پول نقد به من داد تا تعداد نان بيشتر و سهميه بيشتر دريافت كند.

مردم توجه داشته باشند دقيقا همان تعداد ناني را كه خريده اند در كارتخوان ثبت كنند و اجازه ندهند متصديان نانوايي تعداد بيشتري ثبت كنند.

نانوايي متخلف تا اطلاع ثانوي پلمپ شد

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در اين خصوص گفت: نانوايي متخلفي كه دستگاه كارتخوان خود را در مغازه ديگري قرار داده تا اطلاع ثانوي پلمپ شد.

وي اظهار داشت: استفاده از كارتخوان نانوايي در ساير مكان‌ها بجز نانوايي مربوطه، حتي در ساير نانوايي‌ها مشمول عرصه خارج از شبكه و تخلف محسوب مي شود.

وي افزود: با توجه به خريد نان توسط دستگاه هاي كارتخوان با هر نانوايي كه قصد تخلف و تضييع حق مردم را داشته باشد با شدت و بدون اغماض برخورد مي شود.

كاكاوند سرپرست اداره صمت نهاوند نيز گفت: مردم و نانوايان داراي كارتخوان جديد حتما خريد نان را با كارت بانكي و كارتخوان جديد انجام دهند.

وي اظهار داشت: با نصب دستگاه‌هاي پوز جديد براي نانوايان و مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه ها با هدف بهبود كيفيت وكميت نان و با توجه به فروش بيشتر توسط نانوا برابر با بهره مندي از يارانه نان پرداختي توسط دولت به نانوا، لذا از عموم مردم وهمچنين نانوايان داراي كارتخوان جديد تقاضا مي شود حتما خريد نان را با كارت بانكي و كارت خوان جديد تهيه نمايند.

 

كاكاوند افزود: زمان اجراي طرح به صورت سراسري خريد نان با هر كارت بانكي قابل تهيه مي باشد و همچنين استفاده ي نانوايان با توجه به تاكيد بر راستي آزمايي ميزان آرد مصرفي از دستگاه كارتخوان جديد ضرورت دارد.

سپرست اداره صمت نهاوند در پايان گفت: از شهروندان درخواست داريم تخلفات را گزارش كنند تا با متخلفان برخورد ثانوني شود.

مقالات ديگر:پخش لوازم پرده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۵۰ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)