modafehagh modafehagh .

modafehagh

ثبت نام رايگان بيش از پنج ميليون نفر در بيمه سلامت

راديو گفت و گو:محمدمهدي ناصحي با اشاره به ثبت نام رايگان بيش از پنج ميليون نفر از دهك هاي اول تا سوم جمعيت در بيمه سلامت گفت: ديگر دهك هاي جمعيتي مي توانند با مراجعه به سامانه بيمه سلامت و يا پيشخوان دولت اقدام به فعال كردن بيمه خود كنند.

به گزارش جهاني پرس، برنامه «بدون خط خوردگي» راديو گفت‌وگو در خصوص ايرادات بيمه سلامت و سردرگمي بيمه شدگان با دكتر محمد مهدي ناصحي رئيس سازمان بيمه سلامت كشور به صورت تلفني گفتگو كرد.

محمدمهدي ناصحي با بيان اينكه پنج صندوق بيمه اي شامل كاركنان دولت، صندوق بيمه همگاني، بيمه روستاييان و ساير اقشار و بيمه ايرانيان وجود دارد گفت: بستگي به نوع صندوق، ارائه خدمت و تمديد مهلت بيمه متفاوت است.

مقالات بيشتر:وكيل آذربايجان غربي

وي با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بيش از پنج ميليون نفر از جمعيت دهك هاي يك تا سه كشور تحت پوشش بيمه سلامت اظهار كرد: براي اين افراد به صورت خودكار، رايگان و بدون نياز به حضور فيزيكي، بيمه فعال شده است اما براي دهك هاي بالاتر كه بر اساس قانون بايد ارزيابي وسع شوند، بايد در سامانه بيمه سلامت يا پيشخوان هاي دولت مراجعه كنند تا پس از ارزيابي وسع آنها، بيمه سلامت شان تمديد مي شود.

رئيس سازمان بيمه سلامت كشور درباره هزينه بيمه شدن افراد دهك هاي چهار تا ده بيان كرد: اين افراد بايد ده درصد حق بيمه سلامت خود را پرداخت كنند تا بيمه آنها فعال شود. مبلغ كل بيمه براي يك سال دهك چهارم يك ميليون و ۴۰ هزار تومان است كه ۱۰ درصد آن بايد پرداخت شود. دهك پنج و ششم ۲۵ درصد، هفت و هشت ۵۰ درصد است.

وي از اطلاع رساني گسترده براي ثبت نام بيمه سلامت گفت و عنوان كرد: به همه پنج ميليون و ۴۰۰ هزار نفر دهك هاي اول تا سوم پيامك داديم و برنامه ريزي كرده ايم براي دهك هاي بالاتر نيز برنامه ريزي كرده ايم كه به صورت پيامك مردم را راهنمايي و مطلع كنيم.

ناصحي در مصاحبه تلفني با راديو گفت‌وگو درباره خدمات بيمه سلامت كشور توضيح داد و تاكيد كرد: اگر هموطنان عزيز كشور بيمه ندارند به پيشخوان دولت يا سامانه سازمان بيمه سلامت مراجعه كنند. اين بيمه قطعا به نفع مردم خواهد بود زيرا حداقل ۹۰ درصد هزينه در بخش دولتي را براي بستري و ۷۰ درصد براي درمان سرپايي پرداخت مي كنيم. اگر ساماندهي ارز دارو اتفاق بيافتد، قطعا بيمه ها با توجه به سامانه هاي الكترونيكي كه در اختيار دارند، خيلي راحت افراد را تحت پوشش قرار مي دهند.

وي افزود: روز به روز هزينه هاي زيادي در حوزه سلامت در تمام دنيا از جمله ايران در حال اضافه شدن است. بيمه سلامت با دريافت اطلاعات دقيق از مردم راهكارهايي براي پوشش اين هزينه ها خواهد يافت زيرا آمار مربوط به مصرف دارو در سامانه هاي مرتبط فعال مي شود و مي توانيم سياست درستي را از جهت توزيع منابع در كشور داشته باشيم.

رئيس سازمان بيمه سلامت كشور ضمن اشاره مجدد به راه هاي فعال كردن بيمه سلامت براي مردم گفت: از طريق سامانه يا حضور در پيشخوان هاي دولت امكان ثبت نام وجود دارد. همچنين تلفن ۱۶۶۶ براي راهنمايي مردم وجود دارد.

مقالات ديگر:پخش عمده پارچه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۰:۰۷ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

با رشته پرطرفدار دانشگاهي خداحافظي كنيد!

خليج فارس: حتما خبر «تعطيلي رشته رياضي برخي دبيرستان‌ها به دليل عدم تقاضا» را شنيده‌ايد، خبري كه آماري هم به آن ضميمه‌شده است: «كمتر از ۱۵ درصد دانش آموزان متوسطه دوم، رشته‌ رياضي را انتخاب مي‌كنند» اما كاهش كمي و كيفي دانش‌آموزان اين رشته، باتوجه به آنكه در زمره علوم پايه قرار دارد، قطار پيشرفت و توسعه كشور را به مخاطره مي‌اندازد.

نكته بعدي، برهم خوردن توازن رشته‌اي است كه به‌عنوان زنگ هشداري از سوي كارشناسان به صدا درآمده و آمار ثبت‌نام‌كنندگان در كنكور امسال، عدم توازن و تراكم بيش‌ازاندازه در رشته تجربي را تاييد مي‌كند. امسال فقط۱۰ درصد دانش‌آموزان در كنكور رياضي شركت مي‌كنند، درحالي‌كه اين رقم براي رشته تجربي ۳۹ درصد است.

آمار اعلامي در يك دهه قبل، با آنچه اكنون ارائه‌شده متفاوت است و براين اساس ۲۵ درصد دانش‌آموزان در رشته رياضي و ۴۲ درصد در رشته تجربي ثبت‌نام كرده‌بودند. اما چرا رشته تجربي مورد استقبال قرارگرفته است؟ رشته‌اي كه تا چندي پيش عمدتا براي دختران جذاب بود و حالا در كمال ناباوري، پسران هم به آن تمايل زيادي نشان مي‌دهند.

مقالات بيشتر:وكيل ارتشا در اروميه

در اين رابطه فرضيات زيادي مطرح است كه عباس فرجي- كارشناس مشاوره در آموزش‌وپرورش تأكيد مي‌كند هركدام اين فرضيات دلايل خاص خود رادارند، به‌عنوان‌مثال شغل پزشكي في‌نفسه جذاب است و اغلب دانش‌آموزاني كه به رشته تجربي مي‌روند خود را با روپوش سفيد يا در اتاق عمل مي‌بينند. فرضيه دومي كه مي‌توان متصور شد پول است كه با توجه به شرايط اقتصادي، پول‌سازي اين رشته براي دانش آموزان و والدين اهميت دارد. حال‌آنكه دانشگاه‌ها، اين‌همه ظرفيت براي پذيرش دانشجو در رشته پزشكي را در اختيار ندارند و آيا با فرض بر اينكه بسياري از دانش‌آموزان در رشته پزشكي تحصيل كنند، جامعه به اين‌همه پزشك نياز دارد؟

فرجي از سياست‌هاي اشتباه در آموزش‌وپرورش مي‌گويد كه اوضاع را روزبه‌روز بدتر كرده است و اگر همين روال ادامه يابد، ساير رشته‌ها با صندلي خالي مواجه خواهند شد.

پرسش مهم اين است كه چه فردي مسبب اين عدم توازن بوده است؟ آيا اولياء و دانش آموزان قدرت بر هم زدن توازن رشته‌اي را داشته‌اند؟ عباس فرجي، اين فرض را بسيار كمرنگ مي‌بيند ولي بي‌تأثير نمي‌داند: «ازاين‌جهت مي‌گويم كمرنگ است كه هدايت دانش‌آموزان و برگه‌هاي آن‌ها هميشه توسط آموزش‌وپرورش تنظيم و در اختيار اولياء و دانش‌آموزان قرار داده‌شده است و دانش آموزان فقط در انتخاب گزينه‌ها مخير هستند نه بيشتر يعني اگر اين برگه‌ها كارشناسي و انتخاب رشته بر اساس يك الگوي برنامه‌ريزي‌شده طراحي مي‌شد چه‌بسا هم‌اكنون درگير چنين دردسرهايي نمي‌شديم.»

به ‌رشته رياضي بها نمي‌دهند

بدين طريق مي‌توان سرچشمه اصلي اشكال را در آموزش‌وپرورش جستجو كرد، پروفسور اميدعلي شهني كرم‌زاده- چهره ماندگار رياضيات ايران نيز دليل اينكه رياضيات به چنين حال‌وروزي افتاده را آموزش‌وپرورش و دانشگاه و جامعه‌اي مي‌داند كه به آن بها نمي‌دهد؛ به فارغ‌التحصيلان رياضي توجه نمي‌شود و بر اهميت رياضي تأكيد نمي‌شود وگرنه رياضي در تمام دنيا هم در دوران مدرسه و هم دانشگاه جايگاه ويژه‌اي دارد.

 

چهره ماندگار رياضيات ايران بر اين باور است كه كم‌كاري از سوي آموزش‌وپرورش و وزارتخانه‌ها است وگرنه كم‌كاري از دانش‌آموزان نيست. او البته محيط خانواده را نيز بي‌تأثير نمي‌داند؛ چراكه والدين براي فرزندان خود نگران‌اند و به فكر آينده شغلي آن‌ها هستند. وقتي خانواده‌ها مي‌بينند كه فارغ‌التحصيلان رياضي امكانات شغلي ندارند اما در رشته‌هاي ديگر ازجمله پزشكي وضعيت خوب است، طبيعي است فرزندان خود را تشويق كنند كه به سمت رياضي نروند.

مقالات ديگر:آموزشگاه تار غرب تهران

منبع: خبرآنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۶:۲۵ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

جنايت هولناك در خاش / داماد ۱۸ ساله تازه عروس را كشت!

جمعه شب در پي گزارش يك فقره مرگ مشكوك در بيمارستان شهر خاش بلافاصله تيمي از پليس آگاهي براي بررسي موضوع به محل اعزام شد.

به گزارش سلام نو به نقل از منيبان، سرهنگ ابراهيم كوچك زايي -فرمانده انتظامي شهرستان خاش - در تشريح جزئيات اين جنايت هولناك گفت: نخستين بررسي‌ها نشان مي‌داد خانمي حدود ۱۶ ساله اهل روستايي از توابع بخش «پشتكوه» با آثار ضرب و شتم و كبودي در سر و صورت به بيمارستان منتقل شده اما ساعتي بعد جان باخته است. از آنجا كه آثار مسموميت نيز در بدن وي مشاهده مي‌شد بلافاصله تحقيقات براي افشاي راز اين جنايت آغاز شد.

مقالات بيشتر:وكيل كلاهبرداري در اروميه

در بررسي‌هاي ميداني در روستاي محل حادثه مشخص شد مقتول با شوهرش كه پسر عمه‌اش است اختلافات شديدي داشته‌اند كه كارآگاهان دايره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي در كمتر از پنج ساعت از وقوع اين جنايت، متهم را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان خاش عنوان كرد: متهم به قتل كه جواني ۱۸ ساله و كارگر يك گلخانه در شهرستان خاش است در بازجويي‌هاي اوليه اعلام داشت كمتر از ۶ ماه از زندگي مشترك آنها نگذشته و در پي اختلافات شديدي كه داشتند در روز حادثه پس از مسموم كردن مقتول با سموم كشاورزي با دستانش او را خفه كرده است.

مقالات ديگر:شيشه بري جردن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۱:۱۰ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

شناسايي ۹۸ بيمار مبتلا به سرخك در ايران / ضرورت واكسيناسيون كودكان عليه سرخك در ۱۲ و ۱۸ ماهگي

رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت گفت: در اتباع خارجي مواردي از ابتلا حتي در گروه سني بالاتر از ۲۰ سال هم داريم كه اين افراد هم عمدتا سابقه واكسيناسيون عليه سرخك را نداشتند

شناسايي ۹۸ بيمار مبتلا به سرخك در ايران / ضرورت واكسيناسيون كودكان عليه سرخك در ۱۲ و ۱۸ ماهگي

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، دكتر محسن زهرايي، با اشاره به اينكه بيماري سرخك در يك نقطه محدود نخواهد ماند، گفت: اين بيماري بسيار مسري است و به راحتي به افراد بويژه كساني كه ايمن نباشند، منتقل مي‌شود. از ابتداي سال جاري ميلادي يعني از اوايل دي ماه ۱۴۰۰ تاكنون ۹۸ بيمار مبتلا به سرخك شناسايي كرديم كه ۲۸ نفر ايراني، ۶۶ نفر افغانستاني و چهار نفر پاكستاني بودند. اين تعداد بيمار با بررسي بيش از ۳۰۰۰ مورد مشكوك به بيماري در سراسر كشور شناسايي شدند. اين افراد از استان‌هاي مختلف كشور شناسايي شدند و اكثر استان‌ها يك مورد يا بيش از يك مورد مبتلا را داشتند.

واكسن‌نزده‌ها؛ عمده مبتلايان سرخك در كشور

وي با بيان اينكه اين حجم بالاي موارد ابتلا عمدتا در گروه سني زير ۱۰ سال بويژه در گروه سني زير ۵ سال هستند، افزود: در واقع بچه‌هاي زير ۱۲ ماه كه هنوز به سن واكسن نرسيدند و بعد در گروه سني يك تا ۵ سال مبتلاياني هستند كه عمدتا واكسن دريافت نكردند.

ابتلا به سرخك در اتباع خارجي بالاتر از ۲۰ سال

وي افزود: در اتباع خارجي مواردي از ابتلا حتي در گروه سني بالاتر از ۲۰ سال هم داريم كه اين افراد هم عمدتا سابقه واكسيناسيون عليه سرخك را نداشتند. خوشبختانه طي مدت زمان ذكر شده (از ابتداي سال جاري ميلادي تاكنون) موارد سرخكي كه منجر به فوت شده باشد، نداشته‌ايم.

مقالات بيشتر:وكيل اروميه

تدارك واكسيناسيون سريع اتباع خارجي

اولويت اول با اتباع تازه‌وارد

او درباره برنامه تكميلي واكسيناسيون سرخك در كشور، تصريح كرد: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه واكسيناسيون وسيع‌تري براي اتباع خارجي انجام دهيم كه انجام اين كار نيازمند برنامه‌ريزي و شناسايي گروه‌هاي هدف و محل استقرار آنها است تا با تامين واكسن مورد نياز، اين برنامه آغاز شود. فعلا به شكل محدود اين كار براي كانون‌هاي زندگي اتباع خارجي بويژه‌ آنهايي كه جديد وارد كشور مي‌شوند در حال انجام است و اولويت اول ما اين تازه‌واردان هستند.

رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت ادامه داد: طي يك ماه آينده كه شرايط بهتر باشد اين برنامه وسعت خواهد گرفت و احتمالا در تمامي مبادي مرزي جنوب شرقي اتباع خارجي را تحت واكسيناسيون قرار دهيم تا اين اطلاعات ثبت و ضبط شده و در سابقه افراد بماند. در اين برنامه اگر فرد در بدو ورود به كشورمان مدرك معتبري براي سابقه واكسن خود نداشته باشد، مي‌بايست واكسن سرخك دريافت كند.

 

ضرورت واكسيناسيون كودكان عليه سرخك در ۱۲ و ۱۸ ماهگي

وي افزود: سرخك بيماري است كه اگر خانواده‌ها به واكسيناسيون كودكان‌شان دقت كافي كنند و دو نوبت واكسن را در زمان مقرر ۱۲ و ۱۸ ماهگي به آنها تزريق كنند، جاي نگراني نخواهد داشت. درست است كه مواردي داريم كه درصد كمي از افرادي كه قبلا واكسن زدند در مواجهه‌ بالا با فرد مبتلاي شديد به سرخك، ‌ امكان ابتلا به اين بيماري را دارند، اما اين موضوع غيرشايع است و اگر هم مبتلا شوند، خفيف خواهد بود. در كل افرادي كه دو نوبت واكسن بزنند ديگر نبايد نگران ابتلا به سرخك باشند.

رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراين از خانواده‌ها مي‌خواهيم اگر كودك زير ۵ سالي دارند كه مي‌دانند واكسن دريافت نكرده است، حتما نسبت به واكسيناسيون فرزندشان اقدام كنند.

زهرايي تاكيد كرد: مشكلي كه اكنون در كشور افغانستان بر مبناي مستندات سازمان‌هاي بهداشتي بين‌المللي وجود دارد، كمبود نيروي انساني و كمبود منابع مالي است. بسياري از افراد شاغل در حوزه بهداشت اين كشورها كه پرداختي‌هايشان از نهادهاي بين‌المللي بوده است و اين نهادها با توجه به سر كار آمدن دولت جديد طالبان پرداخت‌هاي خود را قطع كرده‌اند، در نتيجه نيروهاي كار مشاغل خود را ترك كردند و خيلي از مراكز درماني در اين كشور با كمبود نيرو مواجه هستند كه به دنبال آن واكسيناسيون و دريافت ساير خدمات درماني به مشكل خورده است. دسترسي نادرست افراد به مواد غذايي و سوء تغذيه نيز مشكل ديگر اين كشور است كه اين سوء تغذيه سبب مي‌شود بيماري‌هايي از جمله سرخك حتي در فرم‌هاي شديد خود را بيشتر نشان دهند. بر اين اساس كمبود واكسن مشكل اصلي اين كشورها نيست و برنامه‌ريزي اجراي آن اشكال دارد.

او درباره برنامه واكسيناسيون سرخك كشور پاكستان نيز گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار بود يك برنامه واكسيناسيون بزرگ كشوري در آبان‌ماه گذشته در اين كشور انجام شود تا جمعيت زيادي از بچه‌ها واكسينه شوند، اما به نظر مي‌رسد اين برنامه نتوانسته با پوشش كامل انجام شود و هدف قطع همه‌گيري سرخك را شاهد نيستيم. از سوي ديگر در افغانستان هم قرار بود اواخر اسفندماه عمليات واكسيناسيون در ۴۷ شهرستان انجام شود كه به نظر مي‌رسد اين عمليات هم نتوانسته به موفقيت برسد. با اتمام ماه مبارك رمضان قرار است اين عمليات مجددا از سر گرفته شود و اميدواريم كشورهاي همسايه بتوانند به سرعت برنامه واكسيناسيون سرخك را گسترش دهند تا جلوي انتشار بيماري گرفته شود.

مقالات ديگر:فينگر فرود غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۹:۰۸ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)