modafehagh modafehagh .

modafehagh

رييس اتحاديه وكلا بر اجباري شدن موضوع انتخاب وكيل تاكيد كرد

به گزارش ايرنا، جعفر كوشا روز پنجشنبه در جريان سفر به همدان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون در حال حاضر گرفتن وكيل براي پرونده الزامي نيست و مردم در اين باره حق انتخاب دارند.

وي اضافه كرد: الزامي شدن گرفتن وكيل چند حُسن دارد كه در گام نخست شمار پرونده ها و دعاوي قضايي را كاهش داده و همچنين موجب افزايش نرخ اشتغال جوانان و كاهش آمار بيكاري در بين وكلا مي شود.

رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران گفت: در بسياري از كشورها بيمار در گام نخست نمي تواند به پزشك متخصص مراجعه كند بلكه ابتدا بايد به پزشك خانوادگي و عمومي مراجعه و سپس در صورت صلاحديد به پزشك متخصص ارجاع داده مي شود.

وي اضافه كرد: بسياري از كارآموزان وكالت كه هم اينك وكيل شدند دفتر كار ندارند همچنين برخي پول اجاره دفتر كار و اجاره خانه را از طريق ديگر كسب و كارها به جز وكالت تامين مي كنند بنابراين با شكل گيري وكيل خانواده مي توان از كارآموزان و وكلاي تازه كار بهره گرفت و در صورت ضرورت پرونده را به وكيل زبده و توانمند و با تجربه تر ارجاع داد.

كوشا گفت: كسي كه از ابتداي كار براي تنظيم هر قراردادي از وكيل مشاوره بگيرد به طور حتم هزينه كمتري نسبت به فردي كه گرفتار مشكلي شده و سپس به وكيل مراجعه كرده، پرداخت مي كند.

وي ادامه داد: در كنار الزامي كردن وكالت و تعيين مكانيزمي براي اجباري شدن آن ، بايد نظارت بر تعرفه وكلات نيز بيشتر شود.

رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران گفت: اين اتحاديه بر اساس اساسنامه تصويب شده در سال ۸۲ ، تكاليف و ماموريت هاي بر عهده دارد كه محوري ترين آن ايجاد وحدت رويه در كانون ها است.

كوشا ديگر وظيفه كانون را برگزاري آزمون با هماهنگي سازمان سنجش عنوان كرد و افزود: آزمون امسال قرار بود آذرماه برگزار شود كه به علت شيوع كرونا به تاخير افتاد و اسفند برگزار مي شود.

رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران اظهار داشت: امروز نهاد وكلا مظلوم واقع شده چرا كه ۲ نگاه منفي مبني بر انحصار طلب بودن وكلا و دريافت حق وكالت هاي نجومي درباره آنها مطرح است.

كوشا افزود: اين مجموعه نه انحصار طلب نه نجومي بگير است چرا كه هم اينك از ۶۰ هزار وكيل  فعال در كانون دادگستري بخش زيادي حتي توان پرداخت هزينه تمديد پروانه وكالت را ندارند.

وي بيان كرد: به جاي تشكيل يك نهاد موازي بهتر است كانون وكلاي دادگستري موجود را تقويت كنيم، در هيچ كشوري براي وكيل، قوه قضاييه يا نهاد موازي مجوز و پروانه صادر نمي كند چرا كه وكيل بايد استقلال داشته باشد.

وي ادامه داد: هنگام تعيين ظرفيت كارآموزي وكالت كميسيوني تشكيل شده كه دو سوم اعضاي ان از قوه قضاييه هستند و هنگام راي گيري، آراي انها هميشه بر نماينده كانون وكلا برتري دارد، بنابراين در تعيين ظرفيت پروانه وكالت، وكلا تعيين كننده نيستند بلكه قوه قضاييه تعيين كننده است.

نايب رئيس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران نيز گفت: حدود ۶۰ هزار وكيل در كانون وكلاي دادگستري و ۴۰ هزار نفر ديگر در يك نهاد موازي مشغول به فعاليت هستند.

ابراهيم كياني افزود: ۴۰ درصد از پرونده هاي ورودي به دستگاه قضايي مربوط سوانح رانندگي، نداشتن گواهينامه و تخلفات بهداشتي است.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۵:۳۳ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

ماكرون در نقش وكيل مدافع شيطان

به گزارش گروه رسانه‌هاي ديگر خبرگزاري آنا، بيش از دوهفته از حضور بايدن در كاخ سفيد مي گذرد اما رئيس جمهور آمريكا هنوز گام رو به جلويي در بازگشت به معاهده برجام برنداشته است به طوري كه وي در اولين سخنراني سياست خارجي خود هيچ اسمي از ايران و بازگشت به برجام نياورد.

در اين بين هرچقدر بايدن  درباره برجام سكوت رسانه اي كرده است ، از سوي ديگر روزي نيست كه « امانوئل ماكرون» رئيس جمهور فرانسه درباره برجام سخن نگفته باشد و زياده گويي هاي خود را مطرح نكند.  او كه چندي پيش در اقدامي گستاخانه و البته طماعانه خواستار مشاركت عربستان در گفت وگو هاي برجامي شده بود در سخنان اخير خود ادعا كرده كه مي تواند« ميانجي‌گري صادق و متعهد در مذاكرات تهران-واشنگتن » باشد.

ماكرون به انديشكده شوراي آتلانتيك گفته است كه « هر كاري كه بتوانم براي حمايت از هر اقدامي از جانب آمريكا براي مشاركت دوباره در مذاكراتي دشوار انجام خواهم داد. سعي خواهم كرد يك ميانجي صادق و متعهد در اين مذاكرات باشم.»   اما نكته قابل تامل اين جاست كه او در حالي مي خواهد پرچمدار ميانجي گري ايران و آمريكا باشد كه هنوز الفباي برجامي را به درستي درك نكرده و همچنان مصر است كه يك صندلي در مذاكرات برجامي به  عربستان و رژيم صهيونيستي داده و همچنين محدوديت هايي براي برنامه موشكي ايران نيز اعمال شود. گزافه گويي كه چندي قبل رئيس جمهور كشورمان به صراحت به آن پاسخ داد.

حالا اما به نظر مي رسد كه هم تروئيكاي اروپايي و هم تيم سياست خارجي بايدن، به خوبي متوجه شده اند كه عملكرد ترامپ در طول ۴ سال گذشته و خروج از قطعنامه ۲۲۳۱ جاي هيچ حرف و حديثي باقي نگذاشته است به طوري كه سخنگوي وزارت خارجه روسيه اعلام كرده كه آمريكا در حال ارسال پيام‌هايي قاطع براي بازگشت به برجام است و آن طور كه  جيك ساليوان مشاور امنيت ملي آمريكا در نشست خبري اخير خود اعلام كرده « آمريكا درباره مسئله هسته‌اي جمهوري اسلامي با اتحاديه اروپا، به ويژه با اين سه كشور اروپايي، در سطوح مختلف دولتي به صورت فعالانه در حال رايزني است.» لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز  اعلام كرده كه كشورش به عنوان يكي از اعضاي گفت و گو هاي برجامي « آماده همكاري با اتحاديه اروپا براي احياي توافق هسته اي » است.

در اين ميان، رويترز  نيز خبر داده كه شركاي اروپايي برجام همراه با آمريكا بر سر برنامه هسته‌اي ايران به زودي تشكيل جلسه مي‌دهند. منابعي كه نخواسته‌اند نامي از آن ها برده شود، به خبرگزاري رويترز گفته‌اند كه «مقامات عالي‌رتبه» آمريكا، بريتانيا، فرانسه و آلمان درباره برنامه هسته‌اي ايران گفت‌وگو خواهند كرد.قرار است وزيران خارجه چهار كشور به صورت آنلاين درباره اين موضوع به مذاكره بپردازند.

در همين زمينه سيد عباس عراقچي، معاون سياسي وزير خارجه در گفت و گوي اخير خود با اشاره به موضوع برجام وبيان اقدامات بعضي جريان هاي راديكال در منطقه، اروپا و آمريكا عليه برجام، افزود كه نيروهاي تاريكي عزم خود را براي جلوگيري از احياي برجام جزم كرده‌اند :« برخي كشورهاي عربي كه با آن ها آشنا هستيد، برخي جريان‌ها در داخل آمريكا، برخي جريان‌ها در اروپا و كساني كه از روز اول اجراي برجام عليه اين توافق فعاليت كردند و زماني كه در دوره ترامپ ايالات متحده از برجام خارج شد جشن گرفتند، از اين قبيل هستند، كساني كه دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي هستند و مي‌توان آن ها را نيروي تاريكي نام نهاد.

همه اين نيروهاي تاريكي عزم خود را براي جلوگيري از احياي برجام جزم كرده‌اند. آن ها به خوبي مي‌دانند جمهوري اسلامي ايران بدون برجام اين گونه قدرتمند به سوي آينده حركت مي‌كند.»

مقالات بيشتر:وكيل در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۲:۳۷ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

تهيه كنندگان محسن سعيدي‌كيا پيگير شكايت‌شان از اين خواننده هستند

وحيد ملكي وكيلِ تهيه‌كنندگانِ مهراد جم(محسن سعيدي‌كيا) اعلام كرد كه موكلانش پيگيرِ شكايت‌شان از اين خواننده هستند و از مجاري قانوني اين ماجرا را دنبال مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم، چندي پيش بود كه مهراد جم(محسن سعيدي‌كيا) خواننده موسيقي پاپ، از ايران مهاجرت كرد و جذب سايت‌هاي شرط بندي  شد. خروج اين خواننده و رفتن به سمت سايت‌هاي قُمار، حاشيه‌هاي زيادي براي تهيه كننده و تنظيم كننده اين خواننده داشت.

مسعود جهاني و هادي حسيني از همان ساعات اوليه‌ي انتشارِ خبرِ مهاجرت وي، مصاحبه‌هايي عليه اين خواننده داشتند و نگراني‌شان را از مهاجرت مهراد جم و رفتن به سمت سايت‌هاي شرط بندي نشان دادند.

بلافاصله پس از رفتنِ اين خواننده  از ايران، برخي اين پرسش را مطرح كردند كه چرا تهيه كنندگان اين خواننده از او شكايت نمي‌كنند.در همين باره وحيد ملكي وكيلي به وكالت از مسعود جهاني و هادي حسيني در گفت و گو با خبرنگار تسنيم گفت: تا زماني كه محسن سعيدي‌كيا با نام سابق مهراد جم در ايران و زيرنظر قوانين كشورمان فعاليت مي‌كرد، همه چيز خوب بود. همه آثارش از وزارت ارشاد مجوز مي‌گرفت. اكنون او به خارج از كشور رفته و بنا به شنيده‌ها با زهرا جهانبخت(دنيا جهانبخت) سركرده شبكه‌هاي قُمار، همكاري مي‌كند.ملكي ضمن اعلام عدم حق استفاده نام مهراد جم توسط محسن سعيدي كيا؛ در پاسخ به اين پرسش كه آيا از  او (نام سابق هنري مهراد جم) رسما شكايت كرده‌ايد يا خير، گفت: ما از محسن سعيدي كيا به جهت ادامه استفاده از نام هنري مهراد جم و زهرا (دنيا)جهانبخت به جهت فعاليت‌هاي غير قانوني و ساير موارد شكايت كرده‌ايم و پيگيرِ اين شكايت هستيم و از مجاري قانوني مسايل حقوقي را دنبال كنيم.  سعيدي كيا( با نام سابق مهراد جم) زماني كه از ايران خارج شد، تحتِ قرارداد رسميِ موكلان من بوده است.ملكي در پاسخ به اين سوال كه آيا شكايتي از شخصي كه در ايران حضور ندارد موضوعيت دارد يا خير؟ پاسخ داد: وفق مواد 2و 4و 5 و مخصوصا ماده 7 قانون مجازات اسلامي مصوب 92 هر فرد ايراني در هر نقطه‌اي از جهان كه باشد تحت شمول قوانين جزايي ايران بوده فلذا اقدامات  جهان بخت و هر شخص ديگري كه عنوان مجرمانه داشته باشد(از جمله داير كردن قمارخانه طبق ماده 708 قانون مجازات اسلامي بخش تعزيرات) قابل تعقيب و عندالزوم رسيدگي قضايي دارد.

اين وكيلِ پايه يك دادگستري تاكيد كرد كه  مسعود جهاني و هادي حسيني فعاليت‌هاي خوبي در حوزه موسيقي ايران داشته‌اند.هادي حسيني از تهيه كنندگاني است كه در كارش بسيار دقيق است و استعدادهاي عرصه موسيقي را به بهترين شكل كشف و تحويل جامعه موسيقي مي‌دهد.

 

مقالات بيشتر:بهترين وكيل دعاوي ملكي در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۱۸:۵۴ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)

وكيل آمريكايي: اگر ترامپ مجازات نشود، آمريكا قرباني خواهد شد

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، «جورج كانوي» وكيل محافظه‌كار آمريكايي گفت اگر «دونالد ترامپ» با عواقب اقداماتش روبرو نشود، آمريكا در آينده محكوم به قرباني شدن توسط روساي‌جمهوري است كه قوانين آن‌ها را محدود نمي‌كند.

به گزارش نشريه آمريكايي «هافينگتن پست»، اين وكيل آمريكايي، همسر «كليان كانوي» مشاور سابق كاخ سفيد در دوره ترامپ، يك بررسي طولاني را در مقاله‌اي در روزنامه «واشنگتن پست» درباره سوءرفتارها و حتي رفتارهاي مجرمانه احتمالي ترامپ در زمان حضور در كاخ سفيد و حتي قبل از رياست‌جمهوري وي ارائه كرده است.

از بين اين رفتارها، كانوي بخصوص رفتارهاي پس از انتخابات ترامپ را نگران‌كننده خواند و افزود ترس از اعلام جرم به دليل جرايم گذشته، به نظر مي‌رسيد باعث تلاش‌هاي جنون‌آميز ترامپ براي تغيير نتيجه انتخابات و حفظ سپر حمايتي عنوان رياست‌جمهوري بود.

او در ادامه نوشت: ترس نااميدانه از كيفرخواست مي‌تواند تمايل ترامپ براي شكستن هر تعداد قانون—دموكراسي و قانون اساسي--براي ماندن در قدرت عليرغم باخت در انتخابات را توضيح دهد.وي افزود: ترامپ حتي از وزير داخلي ايالت جورجيا در يك تماس تلفني عجيب خواسته بود براي او آراي كافي به منظور تغيير نتيجه واقعي انتخابات در اين ايالت پيدا كند.

اين وكيل آمريكايي منتقد ترامپ در ادامه نوشت: بعد با نزديك شدن به پايان دوران وي، او در نهايت جرم قابل استيضاح از سوي يك رئيس‌جمهور را مرتكب شد و شورش خشونت‌آميز در كنگره براي ممانعت از تاييد پيروزي «جو بايدن» در انتخابات را تحريك كرد.كانوي گفت: تلاش‌هاي او براي تغيير يك انتخابات آزاد و عادلانه به هر طريقي كه او لازم مي‌ديد از جمله تحريك به خشونت نه تنها حاكميت قانون را تضعيف، بلكه آن را تا سر حد نابودي كامل تهديد كرد. هيچ رئيس‌جمهور ديگري تاكنون اين كار را نكرده، يا حتي براي انجام اين كار تلاش نكرده، يا احتمالاً حتي فكرش را هم نكرده. نه حتي (ريچارد) نيسكون.

وي تاكيد كرد: رفتار پسانتخاباتي ترامپ طوري بوده كه وزارت دادگستري نمي‌تواند از آن بگذرد. اگر دادستان‌ها رئيس‌جمهور سابق را مورد تحقيق قرار ندهند و مجوز ندهند و او را متهم نكنند، پس مي‌توان گفت همه روساي جمهور كاملا از عواقب كيفري اقدامات خود مصون هستند، چه در دوران مسئوليت چه بعد از آن؛ چه رفتارشان قبل از دوره رياست‌جمهوري بوده چه در حين آن. آن زمان مي‌توانيم به صراحت بگوييم، روساي‌جمهور بالاتر از قانون هستند.كنگره آمريكا ششم ژانويه در حال شمارش آراء مجمع گزينندگان (الكترال كالج) براي تأييد نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري سوم نوامبر بود كه بعد از اعتراض چند قانونگذار آمريكايي به نتيجه رأي‌گيري در ايالت آريزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آميز برگزار كنند. اما حاميان ترامپ به سمت كنگره هجوم بردند و بعد از درگير شدن با نيروهاي امنيتي وارد ساختمان كنگره شدند. در جريان اين حملات پنج نفر كشته و ده‌ها نفر هم زخمي شدند.در همين راستا، مجلس نمايندگان آمريكا بامداد ۲۵ دي‌ماه با ۲۳۲ رأي موافق و ۱۹۷ رأي مخالف، طرح استيضاح مجدد ترامپ را تصويب كرد.  اين اولين بار در تاريخ ۲۴۴ ساله ايالات متحده است كه مجلس نمايندگان اين كشور، دو بار طرح استيضاح يك رئيس‌جمهور را تصويب مي‌كند.چاك شومر» رهبر اكثريت دموكرات مجلس سناي آمريكا خبر داده كه دادگاه استيضاح ترامپ روز دوشنبه، ۸ فوريه (۲۰ بهمن) آغاز خواهد شد.برخي از تحليلگران مي‌گويند استيضاح و محاكمه ترامپ در مجلس سناي آمريكا از آن جهت حائز اهميت است كه مي‌تواند از بازگشت او به قدرت جلوگيري كند.

مقالات بيشتر:وكيل در اروميه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۲:۳۳ توسط:modafehagh موضوع: نظرات (0)